وبلاگ شهر شال
درباره وبلاگ

* حضرت آیت الله موسوی شالی (ره) *
لينك دوستان - تات زبان ها

» هیئت تکواندو شهر دانسفهان
» دانسفهانی ها
» وبلاگ shal0282
» .:. ویدئوهای وبلاگ شهر شال .:.
» روستای اسکستان شاهرود
» همین حوالی - کلورج
» وانگیا تات
» بشارت ها - آقای عاملی
» فرهنگ تات
» آوای تات - کلور
» دوستداران تالش - ( آستارا )
» زبان تاتی را پاس بداریم
» .: جدیدترین اخبار شهر شال :.
» دبیر زبان شهر شال
» مدرسه راهنمایی سید علی موسوی شالی
» سایت دهستان شال - استان اردبیل
» سایت آموزش و پرورش منطقه شال
» خبرگزاری تات
» مدرسه راهنمایی امام علی (ع) شال
» هنرستان کارودانش پروین اعتصامی شال
» هنرستان کار دانش شهید آقاحسین موسوی شالی
» پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علی اسلامی
» کتابخانه عمومی شال
» آموزشگاه شهید آیت الله مدنی شال
» وبلاگ پيشخوان خدمات دولت شهر شال
» پایگاه تات پژوهی
» گوسفند نژاد شال
» اندیشه های آیت الله موسوی شالّی
» وبلاگ شهدای شال
» یاد تات - امیر حسین حداد کلور
» مسجد جامع شهر شال
» وب سایت استاد دلنشین شالی
» دانشگاه آزاد واحد شال
» دانشگاه پیام نور شال
» ردیاب ماشین
» جلوپنجره اریو
» اریو زوتی z300
» جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ شهر شال و آدرس shallcity.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینک دوستان - پیوندهای وب
» به ازای هر ۲۵۰ دانشجو یک استاد داریم/تشکیل هیئت علمی در این دانشگاه سخت است.

سید جعفر موسوی شالی: شرط جذب هیئت علمی در دانشگاه به ازای هر 250 دانشجو در یک رشته است که فعلاً به دلیل اینکه رشته های ما به حد نصاب جذب هیئت علمی نرسیده،از جذب هیئت علمی محرومیم.

سید جعفر موسوی شالی رئیس دانشگاه پیام نور شال گفت: این دانشگاه در سال ۸۸ به صورت هیئت مؤسسی و در سه رشته ی مدیریت بازرگانی، صنعتی و دولتی افتتاح شد و در حال حاضر حدود ۶۵۰ دانشجو در ۱۳ رشته علوم انسانی و یک رشته علوم پایه، کامپیوتر می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اهداف نظام در جهت توسعه آموزش عالی در کشور به همت دولت نهم و دهم دو دانشگاه پیام نور و آزاد در شهر شال راه اندازی شد.مجموعه هزینه های اداره ی دانشگاه بر عهده ی هیئت مؤسسین است.

موسوی در جواب قبول مسئولیت اولین دانشگاه پیام نور شال با وجود مشکلات عدیده ای آن اظهار داشت: بنده عضو هیئت مؤسس  این دانشگاه هستم که تعدادی از افراد تحصیل کرده بومی را برای پذیرش مسئولیت دانشگاه به سازمان مرکزی معرفی کردیم، اما به دلایلی مورد پذیرش سازمان قرار نگرفت و ما در یک شرایط فوق العاده خطیری مواجه بودیم که دانشجو به ما معرفی شده بود و دانشگاه هیچ مسئولی نداشت و از روی اصرار مسئولیت این واحد را موقتاً بر عهده گرفتم.

این استاد دانشگاه درباره عمده ترین دغدغه اش در این دانشگاه اظهار داشت: عمده ترین دغدغه من احداث واحد آموزشی و اداری دانشگاه است تا بتوان خدمات شایسته تری در خصوص تحصیل دانشجویان ارائه داد.

وی با عذر خواهی از دانشجویان بدلیل عدم امکانات مطلوب در این دانشگاه افزود: فعلاً در ساختمان آموزش و پرورش اسکان داریم و طبیعتاً با کمبود امکانات مواجه هستیم و امکان توسعه ی این مکان  هم قاعدتاً وجود ندارد.

موسوی شالی ادامه داد: دولت برنامه های خوبی در دست اجرا دارد ولی متاسفانه بدلیل مسئله ی تحریم و کمبود بودجه، برنامه های پیشبرد دانشگاه با موانع روبرو شده است. امیدواریم با تشکیل دولت یازدهم این مشکل به حداقل ممکن برسد. طبیعی است جهت برون رفت ازاین مشکل هم کمک خیرین و هم دولتمردان لازم است.

این استاد دانشگاه در مورد دولتی شدن دانشگاه ابراز داشت: بر اساس قرداد پیام نور کشور تا زمانی که هیئت موسس، شرایط را تامین نکند-رسیدن تعداد دانشجویان به ۱۵۰۰ نفر – دانشگاه به بخش دولتی واگذار نمی شود؛ البته این زمان در خدمت ما نیست چرا که تعداد دانشجویان توسط خود سازمان تقسیم بندی می شوند.

موسوی شالی شرط جذب هیئت علمی در دانشگاه راهم به ازای هر ۲۵۰ دانشجو در یک رشته خواند و اذعان داشت: فعلاً به دلیل اینکه رشته های ما به حد نصاب جذب هیئت علمی نرسیده،از جذب هیئت علمی محرومیم. دسترسی به تشکیل هیئت علمی در دانشگاه پیام نور واحد شال سخت و در عین حال ممتنع است.

وی مشکلات فوق را از اختیارات هیئت مؤسس خارج خواند و افزود: برخی شرایط مثل ۵هکتار زمین به صورت مجانی،وسیله نقلیه،وسایل مورد نیاز دانشگاه، نیرو وپرسنل دانشگاه را هیئت مؤسس تأمین کرده است.

رئیس دانشگاه پیام نور شال اولویت جذب اساتید در دانشگاه را  تأمین اساتید بومی شهر یا شهرستان بیان داشت و خاطرنشان کرد: جذب نیروی بومی، هم خدمات شهری بهتری ارائه خواهد داد، و هم با توجه به حس مسئولیت  آنان امیدواریم بتوانیم در برنامه ریزی و آموزش های حین خدمت،  خدمات دراز مدت بهتری برای دانشجویانمان ارائه دهیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد:  متأسفانه گهگاهی در بعضی رشته ها با کمبود تخصص مواجه هستیم و ناچاریم در سطح استان و یا تهران اساتید را تأمین کنیم.

وی با اشاره به شکل گرفتن شخصیت نسل جوان تا قبل ازورود به دانشگاه ابراز داشت: در جهت انجام امور فرهنگی و غالب نشدن فرهنگ بدحجابی – با توجه به مذهبی بودن شهرشال- تلاش هایی با همکاری دانشجویان، بسیج دانشجویی و بسیج اساتید صورت گرفته، اما اذعان دارم در این زمینه کار بایسته ای انجام نگرفته است.

رئیس دانشگاه پیام نور شال با اشاره به نقش دانشگاه و دانشجو در توسعه و پیشرفت امور شهری افزود: خداوند ۷ بار در قرآن دستور به گردش بر روی زمین داده و نیز ۷ بار مذمت عدم گردشگری را بیان داشته  که خود نشان از مراودات و ارتباطات اقوام و نسل با یکدیگر در توسعه و رشد، خصوصاً در دانشگاه هاست.

وی افزود: از جهت دیگر اگر در این زمینه برنامه ریزی درست و سازماندهی دقیقی صورت نگیرد، بدلیل تنوع فرهنگی،  زیان های زیادی را در دانشگاه ها شاهد خواهیم بود.

موسوی همچنین اذعان داشت:  اکثریت دانشجویان ما از شهرهای شهریار و کرج هستند و دانشگاه ما از جهتی با تنوع فرهنگی و بعضاً نیمه تضاد فرهنگی مواجه است ؛ سعی داریم با بومی سازی  و کارهای فرهنگی بنیادین به یک حد قابل قبولی  در این زمینه برسیم.

این استاد دانشگاه در راستای نقش مردم در توسعه دانشگاه تشریح کرد: مردم بخصوص خیرین و مسئولین مربوطه می توانند با تبیین وظایف و راهکارهای مهم توسعه و پیشرفت دانشگاه در زمینه مادی و معنوی  به پیشرفت این دانشگاه کمک شایانی انجام دهند.

موسوی شالی با توجه به منویات رهبر انقلاب در برگزاری کرسی های آزاداندیشی  در دانشگاه ها و تلاش این دانشگاه در اجرای این منویات اشاره کرد و ابراز داشت: ساز و کارهای قانونی این کرسی ها باید با دقت بیشتنر توسط دانشگاه تدوین شود تا در درجه اول  دانشجو اعتماد و اطمینان در طرح آزادانه فکر و اندیشه اش را  طرح کند و بدون دغدغه افکار خود در  موضوع مورد بحث  ارائه دهد تا تشخیص وی  مورد نقد و بررسی دیگر دانشجویان قرار گیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور شال در ادامه یادآور شد: کرسی ها ی آزاداندیشی هنوز ساز و کار قوی پیدا نکرده، اما باید درحد فعلی ادامه یابد، که در حین کار، نقاط ضعف آئین نامه های کرسی آزاداندیشی توسط مسئولین و نهاده رهبری در دانشگاه ها  تدوین و احصاء گردد.

وی سپس اولویت های کاری اش را بیان داشت و گفت: ایجاد رشته های جدید مورد نیاز منطقه برای جذب بهتر دانشجویان بومی، احداث ساختمان آموزشی و اداری دانشگاه، توسعه ی مناسب فرهنگی و اخلاقی در دانشگاه و جذب هیئت علمی به ترتیب از اولویت های کاری این دانشگاه است.

موسوی شالی در پایان خطاب به دانشجویان، مسئولین منطقه و دانشگاه خاطرنشان کرد: به خاطر خدا به تحصیل مشغول باشیم و برای اجرای فرامین قرآن همه ی تلاشمان را بکار گیریم و اعتلای نظام و رهبر انقلاب  را جزء آرمان های اصلی خود قرار دهیم و خدمت صادقانه به مردم را جزء مبانی اساسی کارمان بدانیم.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


»