وبلاگ شهر شال
درباره وبلاگ

* حضرت آیت الله موسوی شالی (ره) *
لينك دوستان - تات زبان ها

» هیئت تکواندو شهر دانسفهان
» دانسفهانی ها
» وبلاگ shal0282
» .:. ویدئوهای وبلاگ شهر شال .:.
» روستای اسکستان شاهرود
» همین حوالی - کلورج
» وانگیا تات
» بشارت ها - آقای عاملی
» فرهنگ تات
» آوای تات - کلور
» دوستداران تالش - ( آستارا )
» زبان تاتی را پاس بداریم
» .: جدیدترین اخبار شهر شال :.
» دبیر زبان شهر شال
» مدرسه راهنمایی سید علی موسوی شالی
» سایت دهستان شال - استان اردبیل
» سایت آموزش و پرورش منطقه شال
» خبرگزاری تات
» مدرسه راهنمایی امام علی (ع) شال
» هنرستان کارودانش پروین اعتصامی شال
» هنرستان کار دانش شهید آقاحسین موسوی شالی
» پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علی اسلامی
» کتابخانه عمومی شال
» آموزشگاه شهید آیت الله مدنی شال
» وبلاگ پيشخوان خدمات دولت شهر شال
» پایگاه تات پژوهی
» گوسفند نژاد شال
» اندیشه های آیت الله موسوی شالّی
» وبلاگ شهدای شال
» یاد تات - امیر حسین حداد کلور
» مسجد جامع شهر شال
» وب سایت استاد دلنشین شالی
» دانشگاه آزاد واحد شال
» دانشگاه پیام نور شال
» ردیاب ماشین
» جلوپنجره اریو
» اریو زوتی z300
» جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ شهر شال و آدرس shallcity.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینک دوستان - پیوندهای وب
» امام جمعه شال:خلوت با خدا مقدمه ای برای درک شب های قدر است.

حجت الاسلام موسوی شالی: باید گناهانی را که موانعی برای توفیق در این شب هاست برطرف، و راههای میانبر رسیدن به قرب این شب را طی کرد.

 

حجت الاسلام سید هاشم موسوی شالی امام جمعه شهر شال در خطبه های نماز جمعه امروز با توجه به اهمیت شب قدر در ماه مبارک رمضان گفت: شب قدرگل سرسبد این ماه است. عظمت شب های قدر بر کسی پوشیده نیست، بسیاری از بزرگان مثل میرزا جواد آقا ملکی تبریزی از یک سال قبل خود را برای شب قدر آماده می کردند.


وی با بیان جایگاه شب های قدر و لزوم استفاده از این شب ها گفت: مراقب باشید که گاهی گناهانی سبب سلب توفیق در شب قدر خواهد شد.شب قدر آنقدر دارای اهمیت است که گفته اند،. شهید اول یک سال تمام را، شب تا صبح شب زنده داری می کرد؛ برای اینکه مطمئن شود شب قدر را درک می کند و لذا شب قدر دارای جایگاه ویژه ای است.


این خطیب همچنین یادآور شد: باید گناهانی را که موانعی برای توفیق در این شب هاست، برطرف، و راههای میانبر رسیدن به قرب این شب را طی کرد.


موسوی شالی ادامه داد: در این شب ملائکه بر روی زمین می آیند و برای هر دعا کننده ای آمین می گویند.


وی سپس اعتراف به گناهان را در پیشگاه خداوند بسیار مهم خواند و افزود: ناله ی گنهکار در نزد پروردگار از تسبیح، تسبیح کنندگان بالاتر است و یکی از دلایلی که ملائکه در شب قدر بر روی زمین نازل می شوند این است تا ببینند چه کسانی هستند که از ملائکه برترند.


امام جمعه شال ادامه داد: چهار دسته از افراد در شب قدر مورد رحمت خداوند متعال نیستند. دائم الخمرند، قاطع رحم، عاق والدین و کسانی که از برادر دینی خود کینه به دل دارند.


وی با بیان ترک عادات و خو گرفتن با عبادت در این ماه یادآور شد: خلوت با خدا مقدمه ای برای درک شب های قدر است. مادر حضرت زهرا(س) بودن مقام کمی نیست.


موسوی شالی در ادامه به سالروز وفات حضرت خدیجه ی کبری (س) اشاره کرد و خاطر نشان کرد: ایشان یکی از ثروتمندترین بانوان عصر خود بود، در حالی که در زمان وفاتش، فقیرترین زن عصر خود شد.
این خطیب افزود: خدیجه(س) در یک فاصله ی کوتاهی تمام ثروت خود را وقف اسلام کرد.


وی به ویژگی های حضرت خدیجه اشاره کرد و گفت: در عظمت حضرت خدیجه همین بس که مادر حضرت زهرا(س) بود و در شب ولادت فرزندش برگزیده ترین زنان عالم او را همراهی می کردند. وقتی جبرئیل بر پیامبر نازل می شد، می فرمود«سلام مرا به خدیجه(س) برسان».


بعید می دانم دولتی با حجم کاری دولت دهم برای دولت های پیش رو اتفاق بیفتد.

امام جمعه شال به دیدار اخیر رئیس جمهور و هیئت دولت با رهبر انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: نمی توان قضاوت درباره ی دولت نهم و دهم و یا دولت های قبلی را صفر یا ۱۰۰ دانست، اما انصاف این را اقتضا می کند که بدون عداوت نقاط ضعف و قوت را ببینیم.


موسوی شالی با اشاره به سخنان رهبر در نقاط قوت این دولت اظهار داشت: حجم بالای کار دولت، سفر استانی-بالاتر از ۱۰۰سفر-کار کمی نیست و بعید می دانم چنین حجم کاری به زودی برای دولت های پیش رو اتفاق بیفتد.و این توفیقی بود که خدا به این دولت داد.


وی در ادامه به زنده کردن شعارهای انقلاب توسط این دولت اشاره کرد و افزود: بسیاری از شعارهای انقلاب در بعضی دوره ها کمرنگ و یا گاهاً رو به زوال می رفت.اما این دولت این شعارها را زنده کرد.


این خطیب ادامه داد: آوردن اسم پیامبر اسلام در مجامع بین المللی، بیان احادیث از اهل بیت در سازمان ملل و استکبار ستیزی در این دوره با شدت بیشتری پیش رفت.که ان شاالله این کارهای دولت برای خدا بوده، هم اثراتش را باقی نگه دارد و هم باقیات و صالحاتی برای قبر و قیامت آنان باشد.


امام جمعه شال باتبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام حسن مجتبی (ع)گفت: شادی نیمه رمضان باعث می شود تا توسل و قرب ما در این ماه بیشتر شود.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


»