وبلاگ شهر شال
درباره وبلاگ

* حضرت آیت الله موسوی شالی (ره) *
لينك دوستان - تات زبان ها

» هیئت تکواندو شهر دانسفهان
» دانسفهانی ها
» وبلاگ shal0282
» .:. ویدئوهای وبلاگ شهر شال .:.
» روستای اسکستان شاهرود
» همین حوالی - کلورج
» وانگیا تات
» بشارت ها - آقای عاملی
» فرهنگ تات
» آوای تات - کلور
» دوستداران تالش - ( آستارا )
» زبان تاتی را پاس بداریم
» .: جدیدترین اخبار شهر شال :.
» دبیر زبان شهر شال
» مدرسه راهنمایی سید علی موسوی شالی
» سایت دهستان شال - استان اردبیل
» سایت آموزش و پرورش منطقه شال
» خبرگزاری تات
» مدرسه راهنمایی امام علی (ع) شال
» هنرستان کارودانش پروین اعتصامی شال
» هنرستان کار دانش شهید آقاحسین موسوی شالی
» پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علی اسلامی
» کتابخانه عمومی شال
» آموزشگاه شهید آیت الله مدنی شال
» وبلاگ پيشخوان خدمات دولت شهر شال
» پایگاه تات پژوهی
» گوسفند نژاد شال
» اندیشه های آیت الله موسوی شالّی
» وبلاگ شهدای شال
» یاد تات - امیر حسین حداد کلور
» مسجد جامع شهر شال
» وب سایت استاد دلنشین شالی
» دانشگاه آزاد واحد شال
» دانشگاه پیام نور شال
» ردیاب ماشین
» جلوپنجره اریو
» اریو زوتی z300
» جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ شهر شال و آدرس shallcity.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینک دوستان - پیوندهای وب
» امام جمعه شهر شال: افضل اعمال در ماه رمضان دوری از گناهان است.

امام جمعه شهر شال:

افضل اعمال در ماه رمضان دوری از گناهان است.

 

موسوی شالی گفت: پیامبر اعظم فرمودند افضل اعمال در ماه رمضان دوری از گناهان است.که منظور از دوری از گناهان گناهانی است که فرد می تواند انجام دهد ولی نفس خود را کنترل می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی شالی در خطبه های این هفته با اشاره به ماه پرخیر و برکت رمضان گفت: خداوند در ماه رمضان راههای میانبر رسیدن به قرب الهی را به ما نشان داده است. ماه رمضان ماهی است که ۱۱ ماه دیگر سال را بیمه می کند.
وی سپس به اذکار و ادعیه های این ماه اشاره کرد و یادآورشد: روزی امیرالمونین از پیامبر پرسید افضل اعمال این ماه چیست؟ ایشان فرمودند«افضل الاعمال ورع من المحارم» بهترین اعمال در این ماه دوری از گناهان است.


موسوی شالی ادامه داد: منظور ایشان گناهانی است که قدرت انجامش وجود دارد ، اما فرد خود را کنترل می کند چرا که کنترل نفس اجرش از بسیاری از اعمال مستحب بالاتر است، چنانچه کسی از بروز خشم خود خودداری کند ثوابش از خواندن قرآن هم بیشتر است.


وی همچنین با بیان توجه بیشتر به اعمال این ماه، افزود:خداوند اعمالی چون خواندن قرآن، دعا، یتیم نوازی، خدمت به مردم ، شاد کردن دل مومن را به قیمت گزاف خریداری می کند.


امام جمعه شال با اشاره به حضور قلب داشتن در اعمال واجب و مستحب، خاطرنشان کرد: اگر با حضور قلب به سمت خدا برویم زودتر به مقصود می رسیم.همچنانکه در روایات هم داریم در انجام اعمال، به همان اندازه که دل متوجه خداست اعمال مورد قبول درگاهش قرار می گیرد.


این خطیب سپس به برنامه های متنوع صدا و سیما در این ماه اشاره کرد و خطاب به مردم ابراز داشت: در قیامت خداوند بدلیل تماشای فلان فیلم یا سریال برای کسی حساب ثوابی باز نمی کند، بیایید شب نشینی هایتان را جهت دهی کنید در محافل تفسیر و وعظ بنشینید تا در روز قیامت که روز حسرت است غبطه نخورید.


موسوی شالی در ادامه به روز حجاب و عفاف اشاره کرد و خاطرنشان داشت: حجاب در جامعه ما یک نماد است. وقتی بدحجابی در جامعه زیاد می شود، پایین بودن تقید در آن جامعه را می رساند.
وی در ادامه بدحجابی بعضی افراد را دلیل بر فضای جامعه خواند و اذعان داشت: روحانیون در بالای منبرها، نویسندگان در کتاب ها از حجاب می گویند و می نویسند اما این برنامه ها کافی نیست، برای ارتقای حجاب در جامعه باید برنامه ریزی کلان داشت.


امام جمعه شال با اشاره به روزتشکیل شورای نگهبان قانون اساسی ابراز داشت: تشکیل این شورا یکی از تدابیر اساسی در حفظ انقلاب بود؛ همچنانکه امام راحل نیز فرمودند« تشخیص شورای نگهبان، میزان است و همه باید بپذیریم».

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


»