وبلاگ شهر شال
درباره وبلاگ

* حضرت آیت الله موسوی شالی (ره) *
لينك دوستان - تات زبان ها

» هیئت تکواندو شهر دانسفهان
» دانسفهانی ها
» وبلاگ shal0282
» .:. ویدئوهای وبلاگ شهر شال .:.
» روستای اسکستان شاهرود
» همین حوالی - کلورج
» وانگیا تات
» بشارت ها - آقای عاملی
» فرهنگ تات
» آوای تات - کلور
» دوستداران تالش - ( آستارا )
» زبان تاتی را پاس بداریم
» .: جدیدترین اخبار شهر شال :.
» دبیر زبان شهر شال
» مدرسه راهنمایی سید علی موسوی شالی
» سایت دهستان شال - استان اردبیل
» سایت آموزش و پرورش منطقه شال
» خبرگزاری تات
» مدرسه راهنمایی امام علی (ع) شال
» هنرستان کارودانش پروین اعتصامی شال
» هنرستان کار دانش شهید آقاحسین موسوی شالی
» پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علی اسلامی
» کتابخانه عمومی شال
» آموزشگاه شهید آیت الله مدنی شال
» وبلاگ پيشخوان خدمات دولت شهر شال
» پایگاه تات پژوهی
» گوسفند نژاد شال
» اندیشه های آیت الله موسوی شالّی
» وبلاگ شهدای شال
» یاد تات - امیر حسین حداد کلور
» مسجد جامع شهر شال
» وب سایت استاد دلنشین شالی
» دانشگاه آزاد واحد شال
» دانشگاه پیام نور شال
» ردیاب ماشین
» جلوپنجره اریو
» اریو زوتی z300
» جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ شهر شال و آدرس shallcity.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینک دوستان - پیوندهای وب
» شهردار شال: گروههای دانشجویی تاثیرگذارترین قشر جامعه هستند.

 

به گزارش صبح قزوین: اکبرپور، شهردار شهر شال صبح دیروز به گفتگو و مصاحبه صمیمی با این پایگاه خبری پرداخت.

متن این گفتگو به شرح زیر است:


خودتون رو معرفی بفرمائید؟
متولد ۱۳۵۶ اصالتاً اهل رودبار زیتون از استان گیلان، کارشناسی مهندسی تولیدات گیاهی .از سال ۸۳ در شهرداری ها بودم و الان هم دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه آزاد بوئین زهرا هستم ، چون به عمران علاقه داشتم این رشته را انتخاب کردم و در حال حاضر هم در شهرداری بخش شال به عنوان شهردار مشغول به خدمت هستم.
با توجه به اینکه شما دانشجو هستید وباتوجه به مشغله کاریتان، چطور به کارهایتان می رسید؟
من جز دانشجویانی هستم که کمتر وقت می کنم سرکلاسها حاضر شوم اما بنده فکر می کنم اگر برنامه ریزی داشته باشیم وبرنامه ریزی هدفمند باشد قابلیتش وجود دارد.
حضور شما در عرصه ی علمی دانشگاه چه تأثیری درحوزه کاری شما داشته است؟
اگر بحث مدیریت شهری را بخواهیم در نظربگیریم نه فقط کارشناس در حوزه شهرداری که از بدو تولد تا مرگ بامردم سروکار دارند یک کارشناس درحوزه کاری خودش باید اطلاعات و معلومات لازم را برای برخورد با همه ی مسائل داشته باشد. داشتن تخصص های مختلف هم در نحوه ی اجرای کار قطعاً موثر است.
از نظر شما دانشجو چه نقشی در جامعه دارد؟
مرحوم شهید بهشتی می فرمایند: دانشجو مثل مؤذن است اگر خواب بماند نماز ملت قضا می شود. فکر می کنم تأثیر گذارترین گروهها در جامعه ی ما گروههای دانشجوی اند چرا که اینها از اطلاعات روز برخوردارند و به فراخور شرایط در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی و…. صاحب نظرند و حضورشان پررنگ است و تأثیرشان به سزاست و خیلی از مواقع اثربخشی نظراتشان هم زیاد است.
ازنظر شما نقش دانشجو در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی چه می تواند باشد؟
یکی از اولین و ساده ترین کارها این است که اگر چنانچه هر دانشجویی تلاش برای ارتقای حوزه ی علمی خودش داشته باشد اگر ازدرسش عقب نماند به اقتصاد جامعه کمک می کند و یا اگر از امکانات عمومی دانشگاه استفاده کند به حوزه اقتصادی کمک می کند،کما اینکه دانشجویان می توانند در کنار خیزی که در حوزه اقتصاد مقاومتی پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری برداشته شده پژوهش انجام دهند و پژوهش هایشان را به جامعه ارائه دهند تا بخواهند مفید فایده قرار بگیرند و بهره برداری شود و خروجی هم می شود نتیجه عملکرد این دانشجو.
باتوجه به اینکه بخش شال دانشجویان زیادی دارند برای اینکه این دانشجویان بخواهند بعد از فارغ التحصیلی در این شهر بمانند چه تدابیری اندیشیده اید؟
خیلی از کارها در شهرداری کار ستادی است و اجرایش با پیمانکاران است همین اشخاصی که فارغ التحصیل می شوند می توانند در این حوزه وارد شوند و برابر اصولی که وجود دارد با ثبت شرکتهای تخصصی می توانند درشهر خودشان منشأ خدمات باشند و با توجه به اینکه کار کردن در شهرداری به گونه ای رقابتی است می توانند بیایند وارد این رقابت شوند تا کار انجام دهند.
شهرداری شال چه رتبه ای در استان دارد ؟
اکبرپور: هر ساله سه شهرداری به عنوان شهرداری برتر اعلام می شود که قطعا شهرشال در این سه شهر در گذشته نبوده اما از لحاظ درجه ای شهرداری شال در درجه ششم است.
آیا همه ی ساختارهای شهرداری شکل گرفته یا به عبارتی کمبود نیرو ندارید ؟
شهرداری شال بر اساس چارت سازمانی خودش ۲۷ شغل تعریف کرده است درحالی که بیش از۴۰۰ وظیفه برای انجام کار درشهرداری دارد اما آنچه که مهم است با توجه به اندیشه های دفتر امور شهرداری و شورای استان ها تلاش می کنند کارکنان شهرداری را تخصصی کنند و شهر ماهم از این قاعده مستثنی نیست. در این آزمون استخدامی قرار است ۷ پست دیگر به شهرداری اضافه شود که ان شاالله درسال ۹۱ به بدنه ی شهرداری اضافه می شوند که چارتهای خالی تکمیل می شود.
چشم انداز فرهنگی شما در شهرداری شال چیست؟
شهرداری در شرف عقد قرارداد بایک مشاور و کارشناس است که یک برنامه ۵ ساله در موضوعات مختلف عمرانی، فرهنگی و ورزشی را برای شهرداری تنظیم کند که هر کسی که می آید تحت عنوان مدیریت شهری در راستای همان برنامه ریزی انجام شده مسیر را ادامه دهد تا بتواند منشأ خدمات برای شهر شود که البته تعدادی از شهرهای استان این کار را انجام داده اند که خروجی خوبی هم داشته است .
قطعاً با این برنامه، شال هم جزء شهرهای پیشرو در تمام زمینه هایی که بتواند با برنامه ریزی کار کند. در شهرهای کوچک موضوعات فرهنگی خیلی مهم است و بیشتر از حوزه های دیگر باید به آن توجه کرد. کار فرهنگی هم نباید تعریف محدودی داشته باشد شهرداری در هر حوزه بخواهد کار کند کار فرهنگی است.
یکی از دلایلی که باعث شده ما نتوانیم بیشتر در این حوزه کار کنیم محدودیت های مالی است ولی به نسبت بودجه ای که هزینه می شود آن درصدی را هم که در قسمت فرهنگی هزینه شده قابل توجه است.
شما چطور از بطن مردم و مشکلاتشان باخبر می شوید؟
ما تلاش می کنیم همان میزانی که می توانیم اعتباراتی که جذب می کنیم بیایم شناسایی نیازهای مردم را درست انجام دهیم تا کارهایی را هم که انجام می دهیم نیاز مردم را بر طرف کند.
فکر می کنم یکی از دلایلش این است که شهرداری مدام در جمع مردم بوده و در کوچه و خیابان و فضای مختلف که خود مردم حضور دارند از زبان خود مردم ما نیازشان را شناسایی کردیم و داریم روی آن کار می کنیم.
یکی از مواردی که نوع فکری و برداشت از مجموعه شهرداری است حضور مستمر خود بنده چه در زمان شناسایی نیاز چه در زمان اجرا وپس از انجام کار است، که خود این مسئله باعث شده دسترسی مردم به مجموعه شهرداری آسان باشد و بخواهند به راحتی مسائلشان را مطرح کنند.
در طی ۹ماه خدمت بنده هیچ جمعه ای نبوده که ما در شهر حضور نداشته باشیم ساعات کار برای ما معنا و مفهومی ندارد. در همه ی شهرها این طور است که در شهرداری ها نماینده های خود مردم به عنوان اعضای شورای شهر وجود دارند.
اگر موفقیتی در دوره ی یک ساله از عملکرد شهر بوده بیشتر، تأثیر مستقیمش را از طریق همین شورای شهر لمس کردیم در بعضی اوقات خودشان وارد عمل شدند و در بعضی اوقات از شهرداری خواستند که وارد عمل شود و پیگیری موارد را انجام دهد که این هم به خاطره تعلق خاطری بوده که به شهر شال دارند.
شما چطور نظرات خود را به مردم منعکس می کنید؟
خب وسایل ارتباط جمعی زیاد است که بسته به نوع گروههای که قرار است نظرات یا صحبت ها به آنها انعکاس داده شود، متفاوت است اما اگر بخواهیم کل شهر را مطلع کنیم بیشتر از طریق تریبون نماز جمعه است. حضور مردم در نماز جمعه مهمترین فضا و مکان برای انتقال مطالبی است که بتوانیم مردم را از آن مطلع کنیم.
با توجه جغرافیای شهری شال سیاستهای شما برای شهر سازی چیست؟
واقعاً بعضی محدودیتها زیاد است مثلاً در شال خیابان شهید مفتح یک خیابان ۱۶ متری است که آب کشاورزی از یک مسیر وارد و از مسیر دیگر خارج می شود. شهرداری حدود یک ماه است روی این خیابان کار انجام می دهد و با توجه به کمک مردم، هنوز کار به اتمام نرسیده که یکی از دلایلش بافت شهری شال است که با کشاورزی آمیخته شده.
شهرداری هم در سیاست های خودش اصلاً بنا ندارد محیط کشاورزی را از بین ببرد و همسو با مردم می خواهد همان مسیرحفظ شود. که این ها هم هزینه ها را افزایش می دهد و هم زمان را طولانی می کند. ما می توانیم با اجرای یک خیابان چهار خیابان مشابه آن اجرا کنیم ولی منتها این کار انجام شد تا همان موضوعیت هم حفظ شود که این خودش چند موضوع است هم کار عمرانی است هم خدماتی و هم فرهنگی که با این کار کشاورزان هم تشویق می شوند که کشاورزی خود را حفظ کنند این برای شهر هم مهم است.
علت سیاستگذاری شما برای نامگذاری خیابانها و معابر چیست ؟ و چرا از اسامی شهدا استفاده نکردید؟
به ترتیب کوچه ها و معابر که یک بخشش رفع نیاز مردم بود. از نظر من بهتر است نام خیابان یا بلوار به اسم شهدا باشد کما اینکه نام های شهدا که قبلاً بوده را تغییر ندادیم.
یکی از بهترین راهکارهای تولید درآمد در شهر چیست؟
انجام کار خودش درآمد دارد. اگر شهرداری کار کند، مردم هم مطمئن می شوند که هزینه ای که به شهرداری پرداخته می شود برای خودشان خرج می شود در نتیجه تشویق می شوند و بدهی های خود را به شهرداری پرداخت می کنند.
توقع شما از جوانان شال و قشر تحصیل کرده شهر چیست؟
توقع من این است که طیفهای جوان و تحصیل کرده شهر بیابند به شهرداری نزدیک شوند و موضوعات و نظراتشان را منتقل کنند ضمن اینکه هم در شهرداری صندوق انتقادات و پیشنهادات داریم و هم پورتال شهرداری فعال است و همچنین سیستم پیامکی ما هم در حال راه اندازی است ما از این کار استقبال می کنیم و قطعاً این قضیه خروجی خوبی هم برای شهر دارد.
ما در حد توان شهر شال کار کردیم شهرداری شال برای اولین بار درتاریخ شهر شدنش ۱۰۰ درصد بودجه خودش را در کمتر از ۸ ماه وصول کرد.
۸۱ درصد آن را کار عمرانی انجام داده. این اتفاق در کمتر شهری افتاده و می توانم بگویم در استان قزوین شال تنها شهری است که این اتفاق برایش افتاده است. طی مجموعه کارهای انجام شده در مدت یک سال بدهی و بار مالی برای شهرداری به وجود نیاوردیم از آن طرف که کار شده از طرفی پرداختی هایش هم صورت گرفته است این نقش مؤثر و مستقیم خود مردم هم بوده، چون ما از مردم گرفتیم و برایشان کار کردیم. ما در سال ۹۱ بیشتر درآمدها را از کدهای درآمدی بوده که خود مردم پرداخت کرده بودند و البته مردم شال مستحق بالاتر از این ها هستند.
با توجه به خدماتی که در طول یکساله در شهرداری شال انجام دادید شما از رویکرد خودتون راضی هستید؟
نه. شاید بخشی بر گردد به حجم کاری که در شال وجود دارد.و حالا شاید به طور شخصی به من بر نگردد. من هم در خصوص شخص خودم نسبت به شهرداری اظهار نظر نمی کنم. عملکرد شهرداری باید به نمره ۲۰ برسد که خلأ در مسائل شهری نداشته باشد. خود شورای شهر به عنوان کمک برای شهرداری بودن و مردم را تشویق و ترغیب کردند.

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


»