وبلاگ شهر شال
درباره وبلاگ

* حضرت آیت الله موسوی شالی (ره) *
لينك دوستان - تات زبان ها

» هیئت تکواندو شهر دانسفهان
» دانسفهانی ها
» وبلاگ shal0282
» .:. ویدئوهای وبلاگ شهر شال .:.
» روستای اسکستان شاهرود
» همین حوالی - کلورج
» وانگیا تات
» بشارت ها - آقای عاملی
» فرهنگ تات
» آوای تات - کلور
» دوستداران تالش - ( آستارا )
» زبان تاتی را پاس بداریم
» .: جدیدترین اخبار شهر شال :.
» دبیر زبان شهر شال
» مدرسه راهنمایی سید علی موسوی شالی
» سایت دهستان شال - استان اردبیل
» سایت آموزش و پرورش منطقه شال
» خبرگزاری تات
» مدرسه راهنمایی امام علی (ع) شال
» هنرستان کارودانش پروین اعتصامی شال
» هنرستان کار دانش شهید آقاحسین موسوی شالی
» پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علی اسلامی
» کتابخانه عمومی شال
» آموزشگاه شهید آیت الله مدنی شال
» وبلاگ پيشخوان خدمات دولت شهر شال
» پایگاه تات پژوهی
» گوسفند نژاد شال
» اندیشه های آیت الله موسوی شالّی
» وبلاگ شهدای شال
» یاد تات - امیر حسین حداد کلور
» مسجد جامع شهر شال
» وب سایت استاد دلنشین شالی
» دانشگاه آزاد واحد شال
» دانشگاه پیام نور شال
» ردیاب ماشین
» جلوپنجره اریو
» اریو زوتی z300
» جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ شهر شال و آدرس shallcity.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینک دوستان - پیوندهای وب
» بسیجی باید خود را برای بزرگترین سختی ها و مصیبت ها آماده کند.

حجت الاسلام موسوی شالی امام جمعه موقت شهر شال عصر پنجشنبه در مراسمی که به مناسبت هفته بسیج، ایام محرم و روز دانشجو در دانشگاه پیام نور شال برگزار شد گفت: یکی از جاهایی که رابطه آدم ها با خدا زیبا می شود جایی است که انسان شناخت درستی از دنیا پیدا کند، آدم هایی که شناخت غلط از دنیا دارندرابطه شان هم با خدا نازیباست.

 
وی سپس با مطرح کردن این سوال که شناخت درست از دنیا یعنی چه؟ گفت: اگر بخواهیم دنیا را در یک کلمه خلاصه کنیم باید برویم سراغ کلام امیرالمومنین که  فرمود: دنیا یک سرایی است که به ابتلاها پیچیده است یا به قول ادبیات امروزی دنیا آزمایشگاه است.
 
امام جمعه موقت شال ادامه داد: متاسفانه اغلب آدم ها نمی خواهند قبول کنند و بعضی ها به دنبال روش سکولار و برخورد سکولاری اند و می گویند همین دو روز دنیا را خوش باشند اما اگر ما حقیقت را بفهمیم رابطه مان با خدا خوب می شود.
 
حجت الاسلام موسوی شالی در ادامه افزود: آیا می شود انسان در دنیا سراسر خوش باشد؟ این طور نیست. آنهایی که مقطعی نگاه می کنند گاهی ویترین زندگی دیگران را می بینند و یک موقعیت کوتاه از زندگی آن ها را، و می گویند می شود در دنیا سراسر خوش بود در حالی که قرآن می گوید «ان مع العسر یسرا» یعنی پس از هر سختی راحتی است. بعضی ها فکر می کنند روایت و قرآن و حدیث علم نیست، دنبال علم می روند تا خود تجربه کنند و به جایی می رسند که نصف عمرشان گذشته و تازه پی می برند که یک نفر هم نیست که زندگی اش پیچیده به سختی ها نباشد و این در حالی است که دیگر شوق عبادت و بندگی را ندارند.
 
وی در ادامه بیان داشت: بیایید قرآن را باور کنیم و با استدلال عقلی به این نتیجه برسیم که قرآن کلام خداست و تواضع کنیم برای خدا، زندگی انسان توام با رنج است «لقد خلقنا الانسان فی کبد» آنهایی که تصمیم گرفتند کلام خدا را بپذیرند این سختی های دنیا را نیز باید بپذیرند.
 
امام جمعه موقت شال در ادامه به 3 ریشه از سختی های دنیا اشاره کرد و گفت: در ریشه سختی ها در دنیا در سه جاست 1- گناه ما 2- خاصیت دنیا و 3- خوبی ها ی ما این سومی خیلی عجیب است. کسی که خوبی هایش زیاد باشد با سختی های دیگران بیشتر سختی می بیند. حسین (ع) چون خیلی خوب بود این همه مصیبت دید.
 
موسوی شالی ادامه داد: اگر کسی در زندگی به هر ذکری بیشتر مشغول باشد با آن محشور می شود.
 
وی همچنین با توجه به هفته بسیج گفت: ربط بحث بنده با فرهنگ بسیجی این است که یکی از معارفی که باید یک بسیجی بداند این است که خود را آماده بزرگترین سختی ها و مصیبت ها کند و برای امام زمان (عج) و در عرصه های جهادی خدمت کند.
 
در انتهای این مراسم از سه تن از بسیجیان فعال دانشجویی آقای محمد محمدرضایی و خانم سهیلا ره‌انجام و فرزند شهید غلامحسین محمدی خانم زهرا محمدی تقدیر شد.

 

 

 

 

 

 

  !!!!!!!!!!     نظر یادتون نره   !!!!!!!!!!

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


»